Fake Subdomain Oluşturma Garanti

Eveeet uzun bir aradan sonra bir yazı yazayım diyerekten gelmiş bulunuyorum. Yazacağım konu subdomain oluşturmakla ilgili, daha doğrusu gerçek olmayan .htaccess ile oluşturulan sub domainler namı değer fake subdomain oluşturmak.

Eğer kategorilere subdomain açmak veya kullanıcılarınıza sub domain vermek istiyorsanız bunu bir eklentiyle veya .htaccess ile yapabilirsiniz. Bir eklenti vardı adını unuttum r10 da bir konuda mevcut nerde onu da hatırlamıyorum her neyse.

Ben size .htaccess kullanarak nasıl fake subdomain oluşturabiliriz onu anlatacağım eklenti konusunda benim de pek bir bilgim yok.

Öncelikle yapacağımız iş plesk veya cpanel veyahut kullandığınız yönetim programı neyse ona girip DNS Ayarlarından yeni bir Kayıt(Record) eklememiz gerekiyor. Bu kısıma gireceğiniz değerler ise ;

Host : *.domainadiniz.com ( Yani host alanına sadece * gireceğiz )

Record Type :  A

Value : Sunucunuzun ip adresi  (251.12.52.125 gibi)

Daha sonra gelelim işin .htaccess kısmına htaccess ile ilgili genel bilgisi olanlar veyahut kendi işine yarayacak şekili arayıp bulabilirler. Olmadı ben de yardım edebilirim bilgim kadarıyla. Ve o kodlar ;


Options +FollowSymlinks 
RewriteEngine on 
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.domainadiniz\.com$ [NC] 
RewriteCond %1 !^www$ [NC] 
RewriteRule ^$ firma.php?firma_adi=%1 [L]

Kısa bir açıklamayla bitirelim. Ne yapıyor bu .htaccess kodu ona bakalım.

"RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.domainadiniz\.com$ [NC] " kısmındaki ([^.]+) değer RewriteRule ^$ firma.php?firma_adi=%1 [L] kısmındaki %1 değerini veriyor. Yani firma.php dosyasına subdomain alanındaki veriyi gönderiyor. Mesela ;

opel.birarabailansitesi.com adresi için firma.php?firma_adi=opel döndürür. Yani firma dosyasında php için ;

$firma_adi = $_GET['firma_adi']; şeklinde veriyi alabilirsiniz. Bunu kategori mi yapıyorsunuz firma mı yapıyorsunuz istediğiniz şekle uyarlayabilirsiniz. 





0 yorum:

Yorum Gönder